Kurumsal Web Tasarımın Önemi

Firmaların Web Sitesi’ne İhtiyaçları Varmıdır?
Sanıyorumki bu sorunun cevabını en çok merak edenler; şirketinin kar oranını yükseltmek, geleceğe yönelik önemli işler yapmak ve iyi bir izlenime sahip olmak isteyen ve bu içeriği okuyan sizin gibi araştırmacı şirket sahipleridir. Bu konuda hassas davrananan firma sahiplerinin işlerini ciddiye almaları, muhakkak şirketlerinin proje ve planlarının da başarıya ulaşacağının ipuçlarını bize verir. Bu içeriğimizde web tasarım sitesinin firmanızı nasıl olumlu ya da olumsuz yönde etkilediğinden anlatmak istiyoruz. Web dünyasının hızla gelişmesi bazı açılardan insanların yaşayış ve gelişimlerini olumsuz yönde etkilerken, iş ve kariyer dünyası için çalışanların başarıyı yakalarken tırmandığı merdivenleri hızla çıkması adına büyük kazanımları olmasını sağlar. Teknolojiyi ne için kullanırsak bize geri dönüşümü de aynı konu üzerinde ve yararlanmak istediğimiz ölçüde olacaktır. Biz, olumsuz tüm düşünceleri bir kenara bırakarak özellikle iş dünyasıyla teknolojinin uyumunu yakalamak isteyen çalışkan bireyler üzerine yoğunlaşmak istiyoruz.

Başlığımızı cevaplamamız gerekirse; büyüme kararı alan her şirket web sitesine ihtiyaç duyar. Web Tasarım Projelerine ihtiyaç duyulmasının birden fazla nedeni olabilir. İnternetten müşteri potansiyelini arttırmak ya da var olan müşteri potansiyelini aynı seviyede tutmak, markalaşmak ya da periyodik olarak değişen ürünlerini müşterilerine sunmak adına web sitesine ihtiyaç duyabilirler. Bu örnekten yola çıkarak hizmet sebeplerini arttırabiliriz. Sebebi ne olursa olsun her şirket web sitesinin müşterileri için görsel ve kaliteli bir görünüme ve firma profilinin prestijine uygun bir projeye sahip olmak isterler.

Web Tasarım Projeleri yeniliklere ayak uydurarak hem yazılım hem de tasarım bakımından oldukça gelişmiş bir yapıya sahip olmaktadır. 1980’li yıllarda web siteleri, sadece metin ve canlı renklerden, kayan yazı ve reklamlardan oluşurken 2014 yılına baktığımızda projelerin çok yönlü ve kreatif yapıda olduğunu görüyoruz. Yazı, fotoğraf, video, animasyon, grafik, dinamik yazılımlar, etkileşimli paylaşımlar ve bunun gibi bir çok özelliği içinde barındıran siteler, oldukça yaygınlaşmakta. İşte tam bu noktada bir firmanın kendini en iyi şekilde tanıtabileceği bir platformun ne kadar gerekli olduğunu anlamak hiç de zor olmasa gerek. Çağa ayak uyduran, kaliteli web siteleri için profesyonel web yazılımcı ve grafikerlerin varlığının önemini de kavramamız gerekiyor. Yalnızca Türkiye’de yüzlerce web tasarım firması mevcut ve büyük bir çoğunluğu halen web sitelerinin metin ve fotoğraflardan oluşan bir oluşum olduğunu ve bu işten para kazanmalarının tek amaç olduğunu düşünüyor. Büyük heveslerle başlanan projeler, acemi yazılımcılar, grafikerler ya da web elemanlarıyla yalnızca çöpe atılabilecek basit çalışmalara dönüşüyor. Burada en önemli unsur firma sahiplerinin ayırdıkları bütçelerin standartın oldukça altında kalmasıyla ilgilidir. Profesyonel bir web firmasının, web projeleri için mutlaka bir piyasa araştırması olmalı ve piyasanın ortalamasına yakın bir fiyat vermelidir. Tabi ki kaliteli web projeleri yalnızca yüksek maliyetlerle sağlanan bir hizmet değildir. Ajansın ve ekibinin deneyimli ve uzman olması web tasarım sitesinin başarıya ulaşmasına büyük bir katkı sağlayacaktır.

Günümüzde müşteriler; yemek siparişinden tutun giysi siparişine, beyaz eşyadan telefon seçimine, sanayi parçalarından, marangoza kadar her türlü hizmet için internet yoluyla arama yöntemini diğer seçeneklerden daha çok tercih etmeye başladılar. Bu seçim, zamandan tasarruf sağlarken bir yandan da en uzman ve kaliteli ürünlerin de bulunmasını sağlar. İnternetin bu gücünden şikayet eden esnafların mutlaka internet dünyasıyla tanışması ve ürünlerinin tüm müşterilerinin evlerine, işyerlerine ya da şehirlerine taşınmasını istemesi gerekir. Yeniliğe açık olmayan firmaların geleceğinin sallantıda olduğu unutulmamalıdır.

Web sitesi çalışmalarında web tasarımı, Web gibi bilinen bilgisayar şebekeleri serisinin bir parçasıdır. Web tasarım firmaları, web tasarımı çalışması esnasında, web sitesi sayfasında metin, grafik, ses, video animasyon oluşturarak web sitesi tasarımına renk katılabilir. Kullanıcıların web sitesi tasarımında kullanılan renk uyumuna, web sitesine eklenen görsel hizmetlere çok dikkat ettikleri değişmez bir gerçek olduğu için web tasarımı yaptırmak isteyen firmalar da öncelikle renk uyumuna ve bu web tasarımda kullanılan bu renk uyumunun müşteri kitlesine hitap edip etmediğine dikkat ederler. Bu sebeple web sitesi yapım aşamasında kullanılması planlanan video,ses efekti veya görsel diğer öğeleri kaldırabilecek bir web yazılımı kullanılmasına dikkat edilmelidir. Web sitesi hazırlayan firmaların ve web sitesi çalışması yapan işletmelerin talebi, web sitesi yapım aşamasında, ufak maliyetlerle web tasarımı çalışmalarının tamamlanması ve müşterilerine ürün ve hizmet sundukları “sanal mağazalarının” web tasarımında dikkat çekici olması, web sitesi aracılığıyla piyasadaki yerlerini bulmalarında yardımcı unsurlara dikkat edilmesidir. Web sitesi yaptırmak isteyen firmalara hizmet verirken, web tasarımında abartıya kaçmamak, web sitesi kullanıcılarını hem görsel hem de tarayıcı hızı açısından yormamak için web tasarımı yapılan web sitesinde büyük boyutlu görsel ve videoların kullanılmaması konusuna da özen göstermek gerekir.

Büyük firmalar markalaşma olarak kullandıkları Web Tasarım Projelerinde görsellik ve kaliteye büyük önem verirler. Onlar için ziyaretçi sayısından fazla prestij önemlidir. Küçük şirketlerse, sesini büyük firmalara göre daha iyi duyurmalıdır. Web siteleri yardımıyla müşterilerine ulaşırlar. Web üzerinde varlığını kurmak, ürünlerini ilgili kişilere ulaştırmak için web tasarımına başlarken ilk adım erişimi kolay sağlanan bir “anasayfa” kurma gereğidir. Web tasarımında ilk adım olan anasayfa kurulumundan sonraki adımda, şirkete genel bir bakış, şirket hakkında haberlerin ve notların bulunması konularında dikkatli olunmalıdır. Kurulan web sitesinde firma dilediği kadar bilgi paylaşımında bulunabilmeli, ürün katalogları ve fotoğraflarının paylaşımında serbest olmalıdır. Neticede web tasarımı yapılmasının amacı, potansiyel müşteri kitlesine 7/24 hizmet ve bilgilendirme yapılabilmesidir.

Web sitelerinin işi ziyaretçi çekmek, ziyaretçilere alabilecekleri hizmet ve ürünler hakkında geniş bilgilendirme yapmaktır. Web sitelerinde online satın alma hizmeti alınabiliyorsa, web tasarımında sipariş formu, kredi kartı numarası girişi ve güvenliği kurmak web tasarımı yapan firmanın sorumluluğundadır. Bu aşamadan sonra ürün direkt müşteriye yönlendirilir. Bu aşamaya kadar müşteriler web tasarımının kullanılabilirliği sayesinde zorluk çekmediyse ve üründen memnun kalmışsa,hem satışı yapan firma bu işten karlı çıkar hem web tasarımını dikkatli yapan web sitesi firması. Zamanımızda dünya çağında hizmet vermenin, yerel bir pazarla sınırlı olmamak ve web tasarımı, web sitesi kullanımı, web sitesinin amacına uygunluğu gibi durumlar paket halinde avantaj sağlar. Ayrıca düzenli web sitesi çalışmalarında, anlaşılır bir şekilde merak edilen konulara açıklık getirebilecek web sayfaları eklenmelidir.

Bir web sayfası tasarımı nasıl avantajlı olur?
Bir Web sayfası tasarlarken, bazı bilgiler her zaman dahil edilmelidir.

Genel Firma Bilgileri : Web tasarımı yaparken birinci sırada bulunan nokta, firma hakkında genel bilgilerdir. Şirketin vizyonu, misyonu, iş geçmişi, referansları ve iş felsefesinin özetinin bulunmadığı web siteleri ihtiyaca cevap vermeyeceği için giriş yapan müşterinin siteden faydalanmadan çıkmasına neden olacaktır.

Ürün Bilgileri: Özellikle online satış yapan web sitelerinde, ürünlerin özelliklerini özetleyen web sayfaları hazırlanmalı müşterinin aklında cevapsız bir durum bırakılmamalıdır. Ürünü özetleyen web sayfalarında ürün fotoğrafları mutlaka bulunmalı ve bu fotoğraflar satılan ürünün kendi fotoğrafı olmalıdır. Müşteriyi yanıltıcı resim, video vs. kullanılmamalıdır.

Teknik destek: Web tasarım hazırlanırken, web sayfalarına erişimin açık ve anlaşılır olması, sıkça sorulan sorular, parça bilgileri, ürün diyagramları ve teknik özellikler web sayfalarında açık ve anlaşılır bir şekilde yerleştirilmelidir. Web sitesi hem hizmet veren hem de teknik destek sağlayan bir web tasarımı ile şekillenmelidir

Bilgi: Web sitesinde sipariş hakkında bilgi, talimat,basım alınabilecek elektronik form kolayca bulunabilmeli ve amaca hizmet edebilmelidir. Firmanın web sitesine giren potansiyel müşterileri sitede tutabilmekweb tasarım yapan firmanın başarısıdır. İş dünyası odaklı web sitesi tasarımları için, web sayfasına eklenecek, sanayi ve ekonomi dünyasından haberlere ücretsiz erişim, potansiyel müşteriyi web sitesinde tutmak için yapılabilecekler hakkında iyi bir örnektir. Web tasarımının bu aşaması yeniliklere açıktır. Müşteri kitlesinin ihtiyaçlarına göre yenilikçi web sayfaları oluşturulabilir.

Firma olarak web sitesi sayfasına ne koyacağınıza karar verdikten sonra, web sitesini oluşturma zamanı gelir. Web sayfaları Hypertext Mark-up Language denilen bir dil kullanılarak yazılmıştır. Daha bilinen adıyla HTML, hazırlanan web tasarım sayfalarında metnin nasıl görüntülenmesi gerektiğini, talimat etiketleri ve kodları ile belirleyen bir dizidir. Bir sayfa HTML kullanarak yazıldıktan sonra, ana bilgisayara ya da sunucu üzerine yüklenmelidir.

Web sitesi tasarımı, şirketlerin, rekabetçi piyasada kendilerini en iyi şekilde ifade edebilmelerinin bir yolu olarak görülür. Web sitesi oluşturma, HTML kodlama, web sayfası tasarımı gibi konular, firma sahibinin insiyatifinde yürür. Firma sahibi web tasarımı aşamalarında, kendi şirketinin profilini sıfırdan oluşturmaya başlar ve şirketini temsil edebilecek en iyi profili profesyonel bir web tasarım firmasının hazırlayacağı web tasarımı ile çizebilir. Bazı patronlar, maliyeti düşürmek için kendi imkanlarıyla web sayfası oluşturmaya çalışır veya işlerini fason web tasarım şirketlerine emanet ederler. İlk başta kar edilmiş görünse de, zamanla işlerin daha karmaşık hale geleceği kesindir.

Kısaca özetlemek gerekirse, şirket sahipleri, şirketlerinin satış yapmasını ve tanınmasını istiyorsa, elektronik olarak gelişen ortam, piyasa ve müşteri tercihlerini göz önünde bulundurmalı ve web tasarımı yapan, müşteri tercihleri konusunda uzmanlaşmış, tecrübeli bir firma ile anlaşmalıdır. Pazarlama aşamasında müşteri kitlesine ulaşabilecek web tasarım sayfaları hakkında görüş birliğine varılmalı ve web sitesinin potansiyel müşterilerin ihtiyaçlarını karşılar hale gelmesi gereklidir. Şirketinin başarılı olmasını isteyen her işadamının veya küçük ölçekli işletme sahiplerinin takip etmesi gereken yol internet dünyasında yerini almaya çalışmaktır.

Web sitesi tasarımı veya web sitesi sayfası başarı ile yapılsa da sonraki aşama kurumsal kimlik ve seo hizmetleridir.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s